Bieganie dla początkujących- czyli jak czerpać radość z aktywności

bieganie dla początkujących, program biegania, biegaj z nami, biegaj 40 minut, codzienne bieganie, portal o bieganiu, bieganie a chudnięcie, jak biegać poprawnie, bieganie ile razy w tygodniu, sport bieganie, test coopera bieganie, lubię biegać, trening, sport, maraton, półmaraton, wskazówki do biegania, biegi przełajowe, trening biegania dla początkujących, sport aktualne wiadomosci , fitness trening, bieganie, joggingBieganie dla początkujących

Dziś mam dla Was post związany z metamorfozą. Gdyż jakiś czas temu postanowiłam spróbować swoich sił w bieganiu a dokładnie Canicrossie czyli bieganiu z psem. Mam baaardzo małego psiaka ale powiem szczerze iż jest niezawodną towarzyszką 😉

Zapraszam do oglądnięcia filmu z którego dowiecie się wszystkich rzeczy, które powinien wiedzieć początkujący biegacz 😉 Bynajmniej tak sądze 😉

Link dla telefonów komórkowych KLIK


Link do aplikacji- timera umieszczonego w filmie: https://play.google.com/store/apps/details?id=pl.enjoyment.intervalenjoy

 

Co jest ważne podczas biegania :

  1. Odpowiednia odzież oddychająca i odprowadzająca wilgoć- ważna szczególnie w tym czasie gdy często wieje i nie trudno o przeziębienie z powodu przewiania.
  2. Odpowiednie buty aby bieganie było przyjemne.
  3. Odpowiedni oddech.
  4. NIE PRZESADZAJ!– bieganie dla początkujących wydaje się takie proste! Przecież ja ka to filozofia wyjść na dwór i przebierać nogami?… Początkujący biegacze mająto do siebie iż chcą za szybko i za dużo 😉 (Wiem co mówię, gdyż jakieś 1,5 roku temu właśnie tak do tego tematu podeszłam i zrezygnowałam po pierwszym razie). Nie przesadzaj z ilością treningów biegowych, daj organizmowi możliwość regeneracji! W przeciwnym razie bardzo szybko się zniechecisz!  Tak to zazwyczaj bywa, że idziesz biegać od razu chcesz przebiec 3 km na raz później 5, 7 a najlepiej walnąć sobie maraton za pierwszym razem 😉 Nie tak to wygląda! Na początku biegaj maksymalnie 3 razy w tygodniu co 2 dzień około 30minut. Jesli po tygodniu uznasz, że możesz przebiec ten dystans bez zatrzymywania się, możesz stopniowo zwiększać długość treningu i trasy.
  5. Dużo pij- podczas biegania tracimy dużo wody (pot;)) Więc musimy uzupełniać ten zapas. Staraj się zdrowo odzywiać. Nie ważne czy chcesz zgubić zbędne kilogramy czy nie, warto uważać na to co jemy aby nasz organizm był w jak najlepszej formie:)
  6. Przed bieganiem (w przypadku treningu rano) zjedz coś lekkiego (banan, owsianka, orzechy itp), jeśli biegasz popołudniu na 2-3 godziny przed bieganiem nie jedz ciężkich potraw 🙂
  7. ROZGRZEWKA I ROZCIĄGANIE !!! To niesamowicie ważna część trenoingu aby nie nabawić się bolesnych zakwasów

Jak zaplanować bieganie dla początkujących ?

Tutaj przykładowe rozpiski treningów aby się nie przeforsować

TrenerBiegania.pl
TrenerBiegania.pl

Trening podzielony już na dni tygodnia dla rozpoczynających przygodę z bieganiem:)

Plan został napisany przez trenera Pawła Grzonkę
Plan został napisany przez trenera Pawła Grzonkę

Ja Wam osobiście gorąco polecam rozpocząć bieganie wiem, że pogoda czasami nie zachęca, ale gdy tylko wyjdzie słońce warto zostawić na ten dzień matę w domu i potrenować na świeżym powietrzu 😉

Bieganie dla początkujących nie jest takie straszne jak może się wydawać! Jeśli tylko podejdziecie do tego z rozsądkiem i minimalnym przygotowaniem zobaczycie, że pokochacie to 😉

bieganie dla początkujących, program biegania, biegaj z nami, biegaj 40 minut, codzienne bieganie, portal o bieganiu, bieganie a chudnięcie, jak biegać poprawnie, bieganie ile razy w tygodniu, sport bieganie, test coopera bieganie, lubię biegać, trening, sport, maraton, półmaraton, wskazówki do biegania, biegi przełajowe, trening biegania dla początkujących, sport aktualne wiadomosci , fitness trening, bieganie, jogging

 

1 Comment

Leave a Reply

Your email address will not be published.

You may use these HTML tags and attributes: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <s> <strike> <strong>